אירית אברמוביץ إيريت أبراموفيتش  Irit Abramovich

אני מצלמת בעיקר טבע, בחוץ ובסטודיו. הצילומים שלי הם בדרך כלל צילומי נוף או פרחים. הצילום הישיר משמש נקודת מוצא ליצירת תמונה חדשה השומרת במידה משתנה על נאמנות למקור. מסקרן אותי מהם המרכיבים של נוף מרהיב או פרח יפה. אני בודקת מתי היופי נובע ישירות מהאמת המשויכת לצילום, ומתי הפעולות שאני עושה תוך כדי הצילום או לאחריו יוצרות יופי שונה שאינו קשור לאמת התעודית, אך תמיד נובע ממנה. הפעולות שאני עושה יכולות להיות תנועת מצלמה תוך כדי הצילום, שילובי חשיפות או עיבוד דיגיטלי של חלקים בפריים. אני כותבת קוד תכנות ומשתמשת בצילום כחומר גלם, אוסף של פיקסלים בעלי עוצמה וצבע, מהם ניתן ליצור תמונה אחרת של אותו מקום או אוביקט.

המיצב בפרויקט הגמר מורכב משני סרטוני וידאו המוקרנים על קירות מנוגדים. בחלל החדר תלויים עצמים המתערבים בדימויים ומממשים אותם במימדים נוספים. בסרטון אחד, עמוד הפיקסלים שמרכיב את מרכז התמונה נפרס באמצעות קוד תכנות לרוחב המסך. מתמונות הנוף המקוריות נוצרות תמונות נוף אחרות: קוי צבע מאוזנים, אופק חלופי. בסיום התהליך, התמונה מגיחה שוב מבין הפסים ומוחלפת בתמונה אחרת. המבקר מוזמן לשבת על הספסל ולשקוע במעברים.

בסטילוידאו שמוקרן על הקיר ממול, חסר גג הבית. החוסר מגלה התרחשויות שחוזרות על עצמן. בפס קול מתערבבים קולות חוץ ופנים, עדות של פליט על גרוש המשפחה מבגדד בשנות החמישים, יעל גלוברמן מספרת על בית של "דור שני" בו "פחות מאמינים בגג" והתקרה בשיר של נורית זרחי טוענת ש"המאוזן הוא העמדת פנים". 

أنا أصوّر في الأساس الطبيعة، في الخارج وفي الأستوديو. صوري عادة ما تكون صور مناظر طبيعيّة أو أزهار. يعمل التصوير المباشر كنقطة انطلاق لإنشاء صورة جديدة تحافظ بدرجة متفاوتة على دقّة الصورة الأصليّة. إنّني مفتونة بمكوّنات المناظر الطبيعية الخلابة أو الزهرة الجميلة. أتفحص متى ينبع الجمال مباشرة من الحقيقة المرتبطة بالتصوير، ومتى تخلق الإجراءات التي أقوم بها أثناء التصوير أو بعده جمالًا مختلفًا لا علاقة له بالحقيقة التوثيقيّة، ولكنّه ينبع منها دائمًا. يمكن أن تكون الإجراءات التي أقوم بها هي حركة الكاميرا أثناء التصوير أو الدمج بين مشاهد أو المعالجة الرقميّة للأجزاء التي في الإطار. أنا أكتب كود برمجة وأستخدم التصوير كمادّة خامّ، مجموعة من البكسلات ذات القوّة واللون، والتي يمكن من خلالها إنشاء صورة أخرى لنفس المكان أو الغرض.